27.11.2010

Nha Trang - Mui Ne

Moi!

Lento Huesta Saigoniin ja pois tulvista oli sopiva tunnin mittainen rykäisy. Lentokentällä Saigonissa istuttiin kahvilla ja mietittiin, että kuinka ihmeessä pääsisimme kätevästi Nha Trangin rantalomakohteeseen, jossa ystävämme Risto ja Jenna odottelivat. Nopein, helpoin eikä niin kallis vaihtoehto oli ottaa stand-by lento, jolla vältettiin yöbussi ja muutenkin iso vaiva. Lensimme sitten oikein urakalla.

Nha Trangiin päästiin turvallisesti ja pienestä sateesta huolimatta mieli oli korkealla kun näki taas pitkästä aikaa kavereita Suomesta. Hengattiin ensimmäinen ilta ravintoloissa ja baareissa sekä vaihdettiin kymmenen kuukauden kuulumisia......mukavaa oli vaikka sade jatkui koko illan.

Seuraavana päivänä aamulla satoi vettä, joten rannalle ei ollut asiaa. Pyörittiin sitten Nha Trangin keskustassa, uitiin Riston ja Jennan hotellin kattouima-altaalla ja pidettiin sadetta. Kolmas päivä rantalomakohteessa ja mehän lähdimme vesipuistoon....joo kyllä vettä satoi edelleen. Vesipuisto oli osa Vinpearl-nimistä huvipuistoa, johon kuului kaikenlaisia vuoristorata vempaimia(sateella kiinni), pelialue ja kaikkea muuta mitä mieleen juolahtaa.

Vesipuistossa kaatosateella plussat:

+ ei muita ihmisiä
+ ei jonoja
+ laitteita ja liukuja käynnistettiin vain meitä varten
+ Onhan se siistiä kun on "oma" vesipuisto

Miinukset:

- Kylmä

Oltiin sitten rehellisesti lapsekkaita päivä ja juostiin liukumäestä toiseen, pelattiin ammunta ja korispelejä sekä ratsastettiin mekaanisella rodeohärällä. Illalla käytiin vielä syömässä ja ihmeteltiin sadetta.

Viimeisenä Nha Trangin päivänä muuten satoi taas vettä ja päätettiin, että on aika siirtyä uusille vesille. Me jatkettiin etelään Mui Ne-nimiseen rantakohteeseen ja Risto et co lensi pohjoiseen. Kelit oli surkeat, mutta onneksi oli hyvät kaverit tukena niin oli mahtavat neljä päivää. Kuvia ei sateesta johtuen ole.

Mui Nessa paistoi onneksi aurinko ja käytettiin rehdisti muutama päivä auringossa makaamiseen ja rentoutumiseen. Kyseessä on lyhyesti sanottuna venäläisturistien kanaria. Ihan kiva paikka kyllä.

Mui Nestä otettiin bussi Saigonin 10 miljoonan ihmisen ja 6 miljoonan skootterin vilskeeseen.